Fröken Guldfisk

2011-03-21, 22:42:32 / Kategori: Allmänt
För det första kan jag medela att jag missade att tala om att vi körde Beep-testet i onsdags. Lyckades inte klå mitt personliga rekord.

För det andra fick aldrig gårdagens rubrik Uppdatering sin förklaring.
Det är nämnligen så att jag tänkte göra min Önskelista en aning längre.
När jag letade efter en present åt Ch hittade jag boken: Ful eller snygg? Det är den andra delen i en trilogi av Scott Westerfeld, i vilken en skräckvision om samhället målas upp. Den andra boken i serien om Tally som bor i Snyggingstan. Dit kom hon efter att ha genomgått den obligatoriska skönhetsoperationen vid 16 års ålder. Efter endast någon minut lyckades jag hitta de andra två böckerna.
Anledningen till att jag kände igen böckerna var att Pia har läst dem minst ett tiotal ggr. Vilket jag ser som ett tecken på att de är bra och läsvärda. Dessutom hyser jag en stor kärlek till historier kring alternativa framtidsvärldar och övernaturliga väsen.


Ful  ,    Ful eller snygg?  ,   De Rätta

Detta blev ett Extremt långt inlägg, för att vara jag asså, så jag kommer berätta om min dag (samt tala om var man kan hitta de ovannämnda böckerna för halva priset) imorron.

Btw. Boken jag gav till Ch heter: Viktigt att veta om Oviktiga Saker.

                             //Se rubriken



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?