Dag 3: Brand

2011-01-13, 21:21:15 / Kategori: Allmänt
Dagen började lungt med 79min SO. 5 minuter senate gick brandlarmet. Det snöade å hela skolan var tvungen att stå ute å huttra. Fick aldrig ngn förklaring på vad som hänt, men gissar att det iaf inte va brandövning eftersom det är onödigt att mha på en skola där larmet går lagom ofta ändå.
När vi äntligen fick gå in hade vi "gott miste" om typ en kvart av engelskan.
Efter den oääändliga lunchrasten var det slöjd. Vi på trä hade betygssamtal. Danne sa att han förväntar sig att jag ska göra ytterligare en uppgift, valfri, när jag blir klar med hyllan jag gör just nu. Asså inte just just nu.. Ni fattar..

När den 30min långa rasten var över skulle vi enligt Agnes, en av mina mentorer, samlas i klassrummet. (Elevensval har ju inte kommit igång än.) Men så blev det inte. Jag å mina kompisar satt å vänta ett tiotal minuter men gick sedan ner mot bilden eftersom vår andra mentor är bildlärare. Vi hann inte komma så långt innan vi möttes av nästan halva klassen som medelade att vi skulle gå fram å tbx till Brandstationen. Dett könde vi inte för att göra så vi fortsatte ner mot bildsalen och fick reda på att det andra alternativet var att sitta där och rita/måla så det glorda vi, typ.

                                      //Typen som snart måste välja gymnasium.



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?